zaterdag 23 mei 2015

Besparen wanneer je er geen zin in hebt

Hey all,

Zoals de titel het misschien al zegt, besparen wanneer je er geen zin in hebt. Ik moet bekennen dat het met regelmaat voorkomt dat ik zoiets heb van nou weet je wat ik stop er gewoon een weekje mee. Maar uiteindelijk krijg ik het toch elke week weer voor elkaar om maar 50 euro uit te geven aan zinnige en onzinnige dingen.

Gisteren heb ik boodschappen gedaan en besloten om daar wat meer in te investeren omdat ik komende dagen veel moet vliegen en toch nergens heen kan gaan. Dan is het fijner om zelf eten mee te nemen aan boord en goed te kunnen ontbijten wanneer ik thuis ben. Ik heb dan minder geld nodig voor benzine, ik woon naast Schiphol en ik doe er langer over om naar mn ouders in Amsterdam te rijden dan om naar Schiphol te rijden.

De laatste week van de maand is bijna aangebroken en het blijft erg fijn om te weten dat ik komende week nog wat eurootjes over heb om rond te komen. Wat mij wel een beetje verbaasd is dat zoveel mensen zeggen 'dat kan ik echt niet hoor'. Het is een mindset en een kwestie van budgetteren. Als jij elke week 35 euro kwijt bent aan reiskosten dan is het inderdaad vrij onmogelijk om rond te komen van 50 euro, maar je kan ook een budget van 75 euro doen. Of 50 euro per week voor boodschappen en extraatjes als Starbucks etc. 50 euro per week werkt voor mij, maar iedereen heeft een andere levenstijl natuurlijk.

De afgelopen maanden ben ik niet naar Starbucks, Mac Donalds etc geweest en eerlijk is eerlijk ik mis het echt niet! Oke Starbucks wel! Soms wil ik wel iets bestellen en laten thuisbezorgen, maar dat is dan meteen zo'n groot deel van mn budget. Dat is het ook echt niet waard, want het is eigenlijk altijd erg ongezond. En ongezond eten hebben we al genoeg aan boord haha ;-) en na onze maanden in Luton & Londen Gatwick ben ik eigenlijk niet meer zo van makkelijke dingen.

Wat zijn dingen waar jij op zou kunnen bezuinigen? Waarom zou jij zoiets als een weekbudget niet willen gebruiken. Ik kijk erg uit naar jullie reactie's en jullie redenen.

Tot snel

Liefs Mieke




1 opmerking:

  1. Door jou ben ik juist gemotiveerd geraakt. Ik ben al alert op mijn uitgaves alleen ga ik nu ook echt met een budget werken. Niet meer via de pin maar contant geld. Via de pin merk ik dat ik sneller meer uitgeef dan gepland. Ik ga voor 75 per week ( excl. Luiers ) huishouden van 4 personen, keep u posted ;)

    BeantwoordenVerwijderen