vrijdag 10 april 2015

Financiële uitdaging: Introductie - Let's do this! Besparen

Heey All,

Ik heb weer wat in m'n hoofd gehaald en dat wil ik graag met jullie delen. Het gaat totaal niet over vliegen maar dat is slechts bijzaak. Het schijnt tegenwoordig best hip te zijn om 'bewust te zijn en te besparen' en ik wil natuurlijk ook hip zijn, dus guess what.. Ik heb een uitdaging bedacht!

Elke week rondkomen van 50 euro

Wat moet ik hiervan betalen?
- benzine (lang leve de fiets)
- boodschappen (Hallo Jumbo, AH, C1000, Deen en Aldi)
- cadeautjes
- tussendoortjes zoals Starbucks, Starbucks, KFC en Starbucks
- wasmiddel
- verzorgingsproducten

Eigenlijk dus gewoon alles behalve de vaste lasten. Alle noodgevallen (garage, dierenarts etc.) vallen hier buiten. Hoe ik het voor elkaar ga krijgen weet ik nog niet, dus het is officieel echt een uitdaging. Ik wil gaan proberen om een balans te vinden, tussen de euro's die eruitvliegen en de paar centjes die er binnen waggelen. Oftewel geld overhouden aan het einde van de maand, in plaats van maand overhouden aan het einde van mijn geld.

Het leven is namelijk best prijzig, vooral als je op jezelf woont. Een paar dagen geleden moest mn katje plotseling naar de dierenarts, vijfentachtig euro en nogwat cent! Nu is dat natuurlijk niet iets waar ik op wil of ga besparen, maar het is toch vijfentachtig euro wat ik minder te besteden heb. De afgelopen maanden in Gatwick (lees voorgaande blogs) hebben toch wel financieel een impact gehad.

Dus ga ik alles omgooien! Het zal vooral een 'tussen-de-oren-ding' zijn, want ik voel mij nu al beperkt in mn vrijheid, terwijl dat natuurlijk reuze meevalt. Ik ga al niet elke maand een weekend weg of naar een pretpark dus wat dat betreft verandert er weinig. Maar dat ik meer moet gaan plannen en niet zomaar alles kan kopen is toch een soort beperking van mijn vrijheid. De Albert Heijn en C1000 zitten naast elkaar dus zo moeilijk is het om beide winkels in te lopen om de aanbiedingen in te slaan.

Wie durft dit ook aan? Iemand die 'spontaan zin krijgt' om hieraan mee te doen? Je kan dit natuurlijk helemaal aanpassen aan je eigen lifestyle, ik woon dichtbij Schiphol dus ik kan makkelijker af met een lager bedrag qua benzine. Maar misschien kan je jezelf een week budget geven zonder benzine/reiskosten?

Ik wil dit volhouden tot en met eind mei en dan de balans opmaken! Ik zal jullie minimaal 1 keer per week op de hoogte houden van mijn bespaar avontuur!

Heb jij de ultieme bespaartip? Laat het dan weten in een reactie hieronder.

Tot snel!

Liefs,
Mieke



3 opmerkingen:

  1. Goed bezig!
    Moet te doen zijn want mensen in de schuldsanering hebben een vegelijkbaar budget. Ik woon nog thuis dus zou niet helemaal eerlijk zijn om mee te doen.
    heel veel suc6

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Celine,

      Bedankt voor je reactie! Ja ik denk ook dat het wel te doen is, vooral omdat ik echte noodgevallen er niet van hoef te betalen.
      Als je thuis woont heb je natuurlijk hele andere kosten, maar als het je leuk lijkt kan je natuurlijk ook iets verzinnen wat voor jou bezuinigen zou zijn. Bijvoorbeeld 200 euro per maand zakgeld en hiervan shoppen, biosjes, etentjes etc. betalen.

      Liefs, Mieke

      Verwijderen
  2. Gaat je vast lukken hoor! Ik wil ook een poging doen. Wacht nog even op beeb 2 en dan eens kijken hoe en wat ivm luiers enso :)

    BeantwoordenVerwijderen